menu Home
Algemeen

Groep 8 de Bosweide en wethouder Japenga lanceren Cultuurmenu Ridderkerk en Cultuur in Ridderkerk

Paul | 6 september 2021

32 leerlingen groep 8 van basisschool de Bosweide krijgen donderdag 9 september een rapworkshop van de Loods. Dit is de allereerste workshop uit het vernieuwde Cultuurmenu Ridderkerk. Samen met wethouder Marten Japenga lanceren deze leerlingen om 10.45 uur officieel het vernieuwde Cultuurmenu Ridderkerk én de website Cultuur in Ridderkerk.


Cultuurmenu Ridderkerk

Cultuurmenu Ridderkerk is voor alle basisscholen én het speciaal onderwijs in Ridderkerk de online plek voor actueel aanbod binnen cultuureducatie. Het is een website waarop culturele activiteiten onder schooltijd staan van culture organisaties in Ridderkerk. De activiteiten sluiten aan bij binnenschoolse thema’s. Het is naast vast aanbod ook mogelijk om te kiezen voor maatwerk. Cultuurmenu Ridderkerk zet in op leren over, door én met cultuur. Hierbij staat kennismaking met de lokale culturele omgeving centraal.

De culturele partners van Cultuurmenu Ridderkerk zijn: Artwork Ant, Atelier MAAK!, Building Arts, Bibliotheek AanZet Ridderkerk, De Loods, Mark Isarin Fotografie Film, Molen de Kersenboom, Oudheidkamer Ridderkerk, RTV Ridderkerk en Schildersdorp Rijsoord.

Cultuur in Ridderkerk
Afgelopen jaar is ook de website www.cultuurinridderkerk.nl ontwikkeld door het Servicebureau Onderwijs&Cultuur in opdracht van de cultuurregisseur van gemeente Ridderkerk in samenwerking met de lokale culturele organisaties. Deze site geeft een overzicht van alle lokale culturele aanbieders met activiteiten in de vrije tijd. En via deze website kom je vanaf 9 september ook bij het vernieuwde Cultuurmenu Ridderkerk. De vernieuwing van het Cultuurmenu Ridderkerk is een samenwerking van de basisscholen en lokale culturele organisaties van Ridderkerk.

Written by Paul

Comments

This post currently has no comments.

Leave a Reply


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.




This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.