menu Home
Politiek

Vragen over het Sociaal Domein.

Paul | 8 augustus 2021

door onze politiek redactie:

Ad Los van Echt Voor Ridderkerk heeft vragen gesteld over het functioneren van de gemeentelijke organisatie binnen het Sociaal Domein.

De fractie stelt daarover namelijk diverse klachten te hebben ontvangen.
Bekend is dat de klantmanagers bij de BAR sinds kort een vast klantenbestand uit één van de drie gemeenten hebben.
Graag wil Ad Los weten of deze nieuwe indeling heeft geleid tot een verhoging van de wachttijden.
Wat zijn de huidige wachttijden voor huishoudelijke hulp, dagopvang en begeleiding?
Is het juist dat er bij een afwijzing niet direct bezwaar kan worden gemaakt?
Wanneer worden de werkprocessen vereenvoudigd en de diverse berichten leesbaarder gemaakt of is het college van mening dat dit niet nodig is?

Tot slot wil Ad weten of het klopt dat bij een herindicatie of een onderhoudsvraag van hulpmiddelen alle gegevens opnieuw moeten worden ingevoerd, dat terwijl die gegevens al bij de gemeente bekend zijn.
Het is aan het college om zorg te dragen voor beantwoording van de betreffende vragen.

Written by Paul

Comments

This post currently has no comments.

Leave a Reply


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.




This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.