menu Home
Politiek

Vervolg petitie Tram Tracé naar Ridderkerk

Paul | 10 januari 2021

ingezonden:

Aan de Politiek Redactie van Ridderkerk FM

Beste redactie,

Eén van jullie volgers, Jeannette Leete, stelde voor om “het maar gewoon te vragen aan de student”.

Vervolgens heb ik de koe bij de horens gevat en heb ik Tim/Timothy via Messenger benaderd.

Dat bericht treffen jullie hieronder aan:

Beste Tim of Timothy,

Jouw online petitie om de tram naar Ridderkerk door te (laten) trekken heeft ons in Ridderkerk bereikt.
In Ridderkerk heeft het de gemoederen jarenlang bezig gehouden.
Eindelijk was er rust in de tent en nu kom jij als Amsterdammer met een petitie.
Wat is jouw beweegreden?
Wat heb jij met Ridderkerk?
Is dit misschien een studieopdracht?

Graag verneem ik van je.

O, en mocht je je afvragen waarom, ik ben een geboren en getogen Ridderkerker, altijd tegen de tram geweest, gewoon omdat men het meest idiote traject had uitgedacht, waardoor het hele dorp jarenlang op de schop moest.

Met vriendelijke groet,

Corine

Binnen no time kwam er een reactie van Tim en die staat hieronder:

Goedendag Corine,

Het is officieel Tim ja, maar Timothy mag ook. Ik accepteer het allebei, nu ter zake:

Ik weet niet of u misschien wel eens over mij hebt gelezen. Ik ben een spoorpetitionaris uit Amsterdam die voor een duurzamer NL is, en verbeterd OV per spoor. Dat is veel sneller/betrouwbaarder en duurzamer dan de bus.

Ook Elektrische bussen waar men er steeds meer van maakt, kunnen op openbare wegen/snelwegen in de file staan.

Dan om te komen op uw argument van de tram naar uw dorp:

Als u de informatie in mijn petitie heeft gelezen, zal u ook gelezen moeten hebben dat ik ervoor pleit om het slechts tot een transferium aan de rand van het dorp door te trekken, en Niet dwars door het dorp wat het officiele plan was.

Ik dacht: dat zal veel fijner zijn voor bewoners uit Ridderkerk, scheelt boordeveel kosten, het dorp zal niet op de schop hoeven en niets hoeft tegen de vlakte gewerkt te worden.

Ridderkerk heeft zoals ik zei ook geen rechtstreekse OV-verbinding met Rotterdam Centrum en het CS. De tramrit van Rotterdam CS naar die uitgestorven wijk Beverwaard die duurt 30 tot 40 min. En die laatste paar haltes vanaf PR Beverwaard tot de eindhalte bij Limbrichtbroek is vaak bijna niemand te bekennen. Als je bijv. Vanaf het centrum van Ridderkerk naar het centrum of CS van Rotterdam is men 3 kwartier tot een uur bezig.

Nou heb ik vorig jaar inderdaad gezien dat een tram dwars door het dorp definitief is afgeschaft. Maar ze hebben kennelijk nog nooit naar de mogelijkheid/wenselijkheid gekeken om het slechts tot een transferium net buiten het dorp door te trekken, op loop/fietsafstand van het centrum. Ipv dat de tram dwars door het dorp naar Drievliet rijd, met mijn petitie wil ik zien of daar enige wenselijkheid/haalbaarheid voor is. Want zo heeft Ridderkerk op een wellicht veel wenselijkere manier een rechtstreekse verbinding met Rotterdam Centrum en CS.

Ik hoop dat u tevreden bent met deze informatie, een fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,

Tim Sekac

Er gingen nog wat meer berichten over en weer.
Feit is dat Tim toestemming heeft gegeven om zijn bericht bij jullie te laten plaatsen, waarbij hij het ook bijzonder op prijs stelt wanneer jullie de link naar de petitie er nog een keer bij vermelden.

Met vriendelijke groet,

Corine Stolk

Wij van Ridderkerk FM hebben intussen besloten om gehoor te geven aan het verzoek van Tim.
Dus hieronder staat de link nog een keer vermeld:

https://tram23totridderkerk.petities.nl/

Written by Paul

Comments

This post currently has no comments.

Leave a Reply


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


  • SweetieHoneyPie
  • Ad Koppendrayer Vishandel
  • Daniëlle Kookt & Zo
  • Laatste Nieuws
  • @SelliciousCakes · Bakkerij
  • Ata Welzijn & Zorg
  • Kledingreparatie & Stomerij
  • Kies je player!

  • Onderweg luisteren

    Riderkerk FM is natuurlijk ook onderweg te beluisteren via

  • Buma / Sena
  • Categorieën
  • Archieven
  • Categorieën
  • Meta



This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.